Functionaliteiten
van onze website

Wenst u op onze website te bestellen, maar weet u niet hoe? Of, bent u reeds klant bij ons en wenst u de extra functionaliteiten te kennen die ingelogde gebruikers mogen ervaren? Op deze pagina komt u het hopelijk allemaal te weten.


De belangrijkste functionaliteiten op onze website



Producten zoeken 


Producten zoeken op onze website kan vanop eerder welke pagina op de site. U dient zich dus niet op de homepage te bevinden. Klik bovenaan op Producten. Een menu klapt vervolgens open waarbij u onze diverse categorieën en ondercategorieën ziet.

Producten kan u ook rechtstreeks vinden, door naam of artikelnummer in te geven in de zoekbalk. Vanaf 3 ingegeven karakters komen verschillende mogelijkheden voor. Het resultaat dat als eerste verschijnt leunt altijd het dichtst aan bij uw ingegeven zoekterm.

Aanmelden/ Registreren


Als u reeds online besteld heeft via onze website, klikt u rechtsboven op het icoon “Mijn account” > Aanmelden. U kan dan in het venster “Ik ben al klant” uw e-mailadres en wachtwoord invullen om zo op het beveiligde gedeelte van onze website te komen, waar u uw eigen persoonlijke prijzen ziet.

Bent u nieuw op onze site, dan vragen wij u zich eerst te registreren. Dit kan door te klikken op het icoon “Mijn account” > Registreren > Ik ben nieuwe klant. Zodra u alle verplichte velden heeft ingevuld, heeft u automatisch een account en kan u onmiddellijk online bestellen.


Toevoegen aan winkelwagen/ Bestellen


Eens u bent ingelogd, kan u beginnen met winkelen. Vul uw winkelmandje met de producten die u nodig heeft door op het winkelwagenicoontje te klikken of op de groene knop “In het winkelmandje”. Telkens u een product toevoegt, opent een zijflap met de details. Als u deze dichtklikt, kan u verder winkelen. Wil u een volledig overzicht van uw winkelmandje, klik dan op “Ga naar winkelwagen”.

NIEUW: De voorraadstatus van een product is nu ook zichtbaar in uw winkelwagen alsook een geschatte levertermijn bij niet op voorraad producten.

Als uw winkelwagen compleet is en u uw bestelling wil plaatsen, klikt u op de groene knop “Naar de kassa gaan”. Controleer uw gegevens en kies uw afleveradres. U krijgt de keuze om via factuur of onmiddellijk online te betalen. (Opgelet: bij een nieuwe online registratie moet u de eerste bestelling steeds onmiddellijk online betalen.)

NIEUW: Rechts onder “Bestelbonnummer (optioneel)” kan u een bestelbonnummer ingeven. Deze wordt dan mee opgenomen op de orderbevestiging alsook de factuur.

Om uw bestelling af te ronden, vinkt u aan dat u akkoord gaat met de algemene voorwaarden en klikt u op de groene knop “Order verzenden”. U krijgt op het scherm een boodschap te zien dat we uw bestelling goed ontvangen hebben. Daarnaast ontvangt u ook een bevestigingse-mail met alle details.


Log in en ontdek extra functionaliteiten


Als ingelogde klant ziet u naast uw persoonlijke prijzen, facturen en bestellingen ook extra functionaliteiten. Deze kan u raadplegen door rechtsbovenaan op Account te klikken.


  • Accounts aanmaken voor gebruikers van uw organisatie 

Wenst een 'nieuwe' gebruiker van uw organisatie ook online te bestellen, dan kan u zelf voor hem of haar een account aanmaken zonder op onze tussenkomst te moeten wachten. De gebruiker zal dan automatisch gekoppeld zijn aan jullie klantnummer. 

Login op onze site en klik op "Mijn Account" > “Bedrijf dashboard”. Onderaan de pagina klikt u op de groene knop “Voeg gebruiker toe”. U vult dan naam, achternaam en e-mailadres in en vinkt “Gebruiker is aankoper” aan als hij/zij bestellingen mag plaatsen. Als u dit niet aanvinkt, zal de gebruiker automatisch aanvrager zijn en zal u als aankoper bestellingen altijd moeten goedkeuren.

De gebruiker in kwestie ontvangt een e-mail (ook zeker SPAM folder nakijken) waarin wordt gevraagd om een wachtwoord aan te maken zodat hij/zij kan inloggen op onze site. 

  • Rollen per gebruiker

Heeft niet iedere gebruiker de eindbevoegdheid om effectief een bestelling te kunnen plaatsen, dan kan u op onze site gebruik maken van het "Aankoper/Aanvrager" principe. Deze gebruikers worden dan "Aanvrager" wat betekent dat ze de bevoegdheid hebben om producten in het winkelwagentje te plaatsen, maar niet om de bestelling ook effectief te plaatsen. Hun winkelmandje wordt naar de "Aankoper" verstuurd, die op zijn/haar beurt kiest om de bestelling al dan niet goed te keuren. 

  • Bestellijst organisatie (= organisatie favorietenlijst)

Veel websites laten het toe om producten als favorieten op te slaan. Echter is dit vaak accountgebonden waardoor elke gebruiker zijn eigen favorietenlijst moet opmaken.

De "Bestellijst organisatie" maakt het mogelijk om een favorietenlijst op te maken die voor alle gebruikers van de organisatie zichtbaar is. Daarbij is het zelfs mogelijk om voor "Aanvragers' de aankopen te beperken tot die lijst.